Information om Lergökakampen 7/4 2018

Lergökakampen är i år förlagd till Nya Kungsgårdshallen.

Tävlingen börjar klockan 10.00 och håller på till ungefär 15.30-16.30.
Vi behöver alltså ha hjälp av er föräldrar och ungdomar som inte tävlar med diverse göromål, framförallt i kiosken och grillen. (ta med varma kläder för grillen är utomhus)


8-10 st behövs på fredag kväll då vi hämtar mattor i Åstorp och Helsingborg. Vi kör även ut våra egna mattor och diverse attiraljer till hallen och ställer iordning sekretariat och domarbord mm. 18.00-21.00 Samling 18.00 på klubben.

2 P-vakter behövs som fixar ordning på parkeringen 07.00-08.30 (varma kläder)

8-9 st behövs till kafeterian mellan kl. 07.00-18.00
7-8 st behövs i kafeterian kl 10-14 7 st
11-12 st behövs i kafeterian mellan 14.00-18.00

Det behövs 2 st/pass som sköter grillen utomhus. (varma kläder rekommenderas)

Sista passet mellan kl 14-17 behövs mest folk, eftersom sista gänget städar av kiosken och övriga lokaler.


Fyra personer behövs till invägningen som är mellan 07.30-09.00


Två ringormskontrollanter behövs. Utbildning sker på platsen, det är inte svårt att hitta utslagen. Expertis som varit med länge finns att tillgå vid oklara fall. Detta uppdrag tar en dryg timme mellan kl. 0730-0900.


Vi är 2 st som bemannar kopieringsapparaten och kopierar matchlistor i massor. Vi kopierar ca.1800 listor under dagen.

6-8 st behövs som tidtagare 10.00- ca.16.00 En person/matta till tävlingen slutar.
3 st löpare som hämtar domarsedlar.


2 personer ansvarar för den allmäna ordningen och tömmer papperskorgar och har koll på omklädningsrum mm.


Sjukvårdare, finns på plats


Vi räknar med att vara helt klara för dagen innan 18.00

Detta är ett av få tillfällen som kräver en insats av er föräldrar. Klubbens ekonomi är beroende av Lergökakampen. Bland annat för att slippa sälja bingolotter och hålla medlemsavgifterna på en rimligt låg nivå.

Har ni några kontakter eller idéer till kioskvaror som kan skaffas via er eller via era kontakter gratis eller till en låg kostnad, så tar vi tacksamt emot detta.

De som inte anmäler sig kommer att tilldelas uppgifter på tider där det behövs. Vi vill ha in era önskemål senast den 10 mars.

NI BEHÖVS!!! kolla på hemsidan var.

Magnus Torle 070-529 44 67
Renée Fors 073-359 10 76
maila klubben på
info@angelholmsbrottarklubb.se